Wednesday 28 November 2012

SETEPAT TEMBAKAN.

Dengan tajuk: SETEPAT TEMBAK.

Dato Sri ANUwar Ibrahim Syeikh Al-Juburi(gelaran dari Mat Sabu) telah keluar negara utk meminta campur tangan negara2 asing bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke13 ini. Perbuatan beliau itu telah diselar oleh beberapa perwakilan Umno dan Bn sebagai "PENGKIANAT NEGARA"! Beliau seolah2 cuba mengambarkan kononnya sistem pilihan raya dan sistem kehakiman dinegara ini(Malaysia) adalah berat sebelah dan begitu kotor. Sedangkan segalanya telah terbukti dengan kemenangan pihak pembangkang di 5 buah negari dan pembebasan kes beliau dimakamah sivil yg lalu.

 Sifat DENGKI,DENDAM,RIAK,UJUD,GIBAH,JAHAT dan BUSUK HATI beliau semakin hari semakin menjadi2 kepada UMNO dan BARISAN NASIOANAL. Ini kerana mungkin beliau sendiri sudah menyedari akan kekalahannya (PR) pada PRU13 nanti. Jika kita benar2 PERHATI dan TELITIkan disetiap siri ceramah yg dianjurkan, pastinya beliau akan meNIUPkan isu yang sama berulang2 kali.

Ini menunjukkan bahawa begitu jelas menjelang PRU kali ini sememangnya pembangkang telah ketandusan idea dan isu semasa. Itulah sebabnya beliau hanya mampu mengulangi dan merekayarsa segenab fitnah pembohongan supaya sebanyak mungkin rakyat dinegara ini yang kurang pendedahan turut percaya dengan helah dan tipu daya beliau bagi mengaburi mata rakyat mengenai kesalahan dan tuduhan2 yg telah dihadapinya. Jika kita imbas kembali melihat pada sejarah dan peristiwa yg telah terjadi pada PRU12 yg lalu, ISU yg cuba dimainkan oleh beliau adalah seperti:

1)-FITNAH KONSPIRASI UMNO/BN YG TELAH MENJATUHKAN BELIAU KERANA KONONYA PIMPINAN UMNO/BN TAKUT AKAN PENDEDAHAN DAN MABUK KUASA. (Sedangkan hakikat sebenarnya beliau telah terjerumus dgn kes salahlaku moral.)

2)-TUDUHAN KONONNYA TUN MAHATHIR ADALAH SEORANG YG SGT DIKTAKTOR DAN TERLALU LAMA(TUA) DALAM PEMERINTAHAN, SEHINGGA BELIAU TELAH MENGHASUT RAKYAT SUPAYA TUN M MELETAK JAWATAN SEBAGAI PERDANA MENTERI.

P/s:-----------------------------------------------------------------------------------------------------(Sedangkan hakikat sebenarnya Tun M adalah seorang NEGARAWAN ISLAM tersohor dizamannya sehingga berjaya memartabatkan Malaysia sebagai sebuah negara maju yg telah mendapat pengiktirafan global sebagai "NEGARA ISLAM CONTOH").

3)-TIDAK HABIS DENGAN ITU, DSAI JUGA TERUS MENERUS MANGHASUT RAKYAT YG SEDANG BINGUNG KETIKA ITU DENGAN PRIHAL MENTERI2 DI DLM UMNO/BN YG KONONNYA MENGAMALKAN POLITIK RASUAH DAN KRONI.BELIAU TURUT MENDESAK RAKYAT SUPAYA TURUN KEJALAN RAYA BAGI MEMBERONTAK AGAR SEBAHAGIAN MENTERI2 YG BELIAU DAKWA MELETAK JAWATAN SERTA MERTA DAN DIGANTIKAN DGN NAMA2 YG BARU YANG LEBIH BERKALIBER DAN BERSIH KONONNYA.

P/s:------------------------------------------------------------------------------------------------------- (Walhal hakikatnya beliau sendiri adalah seorang yg prajudis terhadap nasib rakyat sehingga memaksa negara memintak bantuan dari IMF disaat seluruh Dunia mengalami masalah kerisis keewangan pd masa itu. Dan realitinya mahkamah sivil telah menjatuhkan hukuman penjara 6 tahun setelah beliau sendiri telah disabitkan dgn kes rasuah dan salah mengunakan kuasa).

4)-Setelah dibebaskan (lebih awal) dari penjara oleh Tun Abdullah Ahmad Badawi ketika Pak Lah menjadi PM yg baru bg menggantikan Tun M, DSAI telah cuba memainkan isu ISA dan menghentam isu kehakiman negara. Lantaran dari desakkan rakyat yg percaya,maka belakulah banyak perubahan dlm sistem kehakiman negara sehingga Ketua Hakim Negara turut dipecat dan diganti kepada yg baru.

P/s:--------------------------------------------------------------------------------------------------- (Hakikatnya isu2 itu hanyalah sekadar bentuk cara DSAI untuk menutup kelemahan bg mendapatkan mandat sokongan rakyat yg telah banyak dimanipulasi olehnya supaya terus menerus membenci kerajaan Islam(SAH) yg sedia ada telah dipilih rakyat negara ini).

5-)Pada ERA awal pimpinan Pak Lah, propaganda isu yg telah dimainkan oleh DSAI adalah isu kroni dan kezaliman tawanan ISA supaya rakyat terus menerus mendesak agar sistem ISA yg telah banyak diguna pakai oleh Negara ini bg menyelamat dan menepis ancaman serta serangan dari dlm dan luar negara seperti isu Al-Qaida dan J.I dihapuskan.

Walaupun telah berbagai perubahan dan desakan rakyat telah kerajaan turuti . DSAI tetap memainkan pelbagai isu dan hasutan agar rakyat terus menerus membenci kerajaan sedia ada.Muslihat DSAI adalah supaya pemikiran rakyat dpt diCAPATI supaya terus memberi sepenuh mandat sokongan terhadap beliau. Sehinggalah waktu itu Pembangkang berjaya menawan 5 buah negeri pd PRU12.
Dan ini telah memaksa Pak Lah utk meletak jawatan kerana bagi mendengari suara dalaman parti yg merasa tertekejut, tertekan dan kecewa dgn apa yg berlaku ketika itu. Dan setelah mengambil kira sudut pandangan seluruh dari pimpinan baru dan lama (VETERAN), dan setelah membuat perbincangan tergempar utk berberapa kali akhirnya kerajaan Umno/Bn telah sepakat untuk cuba memperhalusi dan maemahami apa sebenarnya yg rakyat mahukan.

Dan didalam perhimpunan agong Umno yg lalu pelbagai pihak dan hampir seluruh perwakilan telah bersetuju dan berjaya mengenal pasti bahawa kesan dari hasutan DSAI adalah sebenar2nya punca kemarahan rakyat. Dengan pelbagai hasutan dan fitnah yang telah dijaja sama ada didalam atau diluar negara ,rakyat dan deligasi asing semakin keliru. Maka dengan itu hampir seluruh persidangan telah bersependapat bahawasanya Anuar Ibrahimlah yg menjadi tunjang dan proksi kejahatan bagi memecah-belahkan bangsa melayu sehingga kesaat ini. Dan sebagai seorang rakyat biasa sememangnya akan menjadi mudah percaya dengan apa saja hasutan DSAI kerena DSAI adalah seorang pemimpin yg berlatar belakangkan BEKAS Timbalan Perdana Menteri.

P/s:------------------------------------------------------------------------------------------------------- (Walhal sebenarnya DSAI adalah seorang pemimpin DURJANA yg pandai bermain hujah dan pandai mencipta sentimen kebencian rakyat sesama bangsa, apatah lg untuk menjual kebencian kepada juak2 yg berlainan bangasa dan agama.Ini terbukti dari sejarah keberadaan DSAI ketika didalam UMNO. Lihatlah sejarah bagaimana cara DSAI berhujah dan berkempen bagi memburukkan Pembangkang waktu beliau masih bersama2 UMNO dan BARISAN). "BUKALAH MATA"...! dan siapakah sebenarnya yg menjadi "PENGHIANAT NEGARA"...!?

6)-Mengikut pendapat peribadi saya sebagai seorang BEKAS AKTIVIS PEMBANGKANG(1998-2008) dan seorang PEMERHATI POLITIK NEGARA YANG BEBAS SECARA AWALNYA,telah berbagai2 helah dan pembohongan yg dilakukan oleh DSAI termasuklah isu LIWAT,MUHABALAH,RASUAH,LGBT,PENGUNAAN KALIMAH ALLAH, SOKONGAN KEPADA ISRAEL,MURTAD,VIDEO LUCAH,DNA ANAK SAMSIDAR dan banyak lagi isu dan pertuduhan lain sebenarnya apa yg DSAI mahukan adalah hanya ingin melepaskan tekuknya sendiri...MUKTAMAT!

Beliau sanggup menggadaikan dan menghalalkan apa cara sekali pun demi mengaburi segala kesalahan dan DOSA2 yg telah dibuatnya. Dari tindak tanduknya bagi MEREALISASIkan hajat beliau menjadi PM taburan janji2 manisnya untuk membela rakyat seakan "Tupai Memakan Kelapa". Beliau cuba mempamerkan luaran dirinya sebagai HERO penyelamat rakyat sedangkan dalaman dirinya berlubang dan busuk berparut2 akibat tabiatnya sendiri yg merosakan jiwanya dari dalam. PERSOALANYA???

-Setelah pelbagai usaha dan perubahan(TRANFORMASI) yg kerajaan kini (DS Najib) lakukan seperti penyusunan kepimpinan baru, mempergiat dasar ekonomi baru(Glokal dan Global),dana bantuan rakyat 1 Malaysia, dan berbagai skim2 bantuan/ subsidi rakyat berpendapatan rendah...malah sehingga penguguran sistem ISA pun telah beliau hapuskan demi mengikuti permintaan dlm memahami hasrat sebahagian rakyat negara ini. Mengapa tidak saja bg kita memberi peluang bg kerajaan membuktikan kesungguhan disetiap perubahan dan perlaksanaan pemerintahan yg baru? Haruskah kita memperjudikan nasib anak bangsa kita hanya demi kerana sebuah anjakkan emosi yg lebih bersikap protes secara radikal? tidak inginkan kita bersama2 melihat kejayaan negara yg telah dirancang dan dicanangkan sebagai wawasan 2020 yg hanya tinggal beberapa tahun lagi???

Dan persoalan yg lebih dominan, tidak Islamkah sesebuah negara seperti Malaysia yg telah mengamalkan sistem dan undang2 syariah selama ini? Apa perlukah sesebuah kerajaan baru dibentuk disaat ekonomi kita jelas semakin berkembang pesat? Mengapakah kita masih tidak bersyukur dan berterima kasih? bukankah itu suatu kemestian yg perlu ada sebagai seorang yg berpegang pada ajaran Islam. Sebagai seorang yg berbangsa Melayu dan menganut ajaran Islam,mengapakah kita mudah menjadi terlalu TAKSUF pada seseorang hanya kerana sebuah IDEOLOGI POLITIK? Bukankan telah banyak kisah dan ajaran didalam kandungan Al-Quran dan Hadith utk kita jadikan penilaian??

Bukankan Islam telah mengajarkan kita supaya lebih bersikap bersederhana didalam semua hal? Mengapa kita terlalu ber-persepsi buruk pada pihak dan pemimpin Islam lainnya?? Saudaraku, Sekalipun kita ingin menukar kerajaan dan kepimpinan yg baru yg mungkin saja kita fikirkan lebih realistik dan tranfaran,apakah benar ianya mampu terjadi? Siapakah mereka2 yg ingin kita taruhkan??

Dan yg lebih penting cukup bersediakah kita untuk menghadapi sembarang kemungkinan dan kebarangkalian kegagalan disaat kedudukan bangsa kita yg semakin berselingkuh dan bercakaran ini?

Akhirkata dari saya sebagai seorang penulis,

"Sejarah itu ada dibelakangmu yg punya cerita panjang tapi harus benar"..
"Hijrah itu ada didepanmu yg punya keyakinan untuk berubah tapi harus pintar"...
"Nasib dirimu dan kaum'mu itu ada disekeliling kiri dan kananmu tapi harus sabar"....

Dan orang yang sabar itu adalah pemenang..
Kerana mereka berjaya dari mengikut hasutan syaitan...
Kerana mereka berjaya bagi mendapat ganjaran dikesetiap ujian tuhan..... 

Yang turut terpesan sendiri,
      -Penembak Tepat-
(Bekas Aktivis pembangkang 1998-2008).

No comments: