Friday 25 January 2013

KIRA BETUL-BETUL JANGAN JADI SI' KITUL!!!



Mengikut pemahaman saya sepatutnya pd himpunan KL112, setiap negeri harus menghantar seramai 40k org WAKIL (semenanjung)...40k X 12 negeri=480k...ditambah lg Sabah/Sarawak (2ngeri) 20k...dicampur lagi dgn rakyat yg dtg sebagai sukarelawan...anggaran sekitar 500k-600k yg akan hadir.

Namun anggaran itu jelas MELESET sama sekali jika kita saksikan sendiri secara telus dan realistik...mengikut majoriti penilaian Data Awam secara matamatik yg sependapat menganggarkan hanya sekitar 75k-100k...namun kita berilah 200k sekalipun... adakah ia mencapai sasaran 1 juta atau sekurang2nya separuh- 500k?

[1juta-50%=500k tapi yg datang =200k (penilaian MAXIMUM) 200k=20% shj.
Dan seperti yg kita sedia maklum dalam pertubuhan Umno sahaja sudah melebihi 3juta ahli...Apakah pernyataan Rakyat Semakin Menyokong (PR) itu WUJUD???

Istilah rakyat semakin bersatu itu memang wujud tetapi bersatu yang bagaimana? Bukankah senario rakyat saat ini sedang bangkit dari mimpi? Satu demi satu tembelang terbelah? Tutup la pakai apapun! busuk tetap ber-bau!! begitu juga dengan haruman yg tersembunyi'.

Natijah,
Hanya tinggal sekitar 15-30% shj mereka2 yg masih lg setia menyokong PR...yg lain tu mungkin sudah cerdik kerana berjaya menghidu taburan tomahan Pembangkang yg semakin hilang sambutan,hujah tidak berasas dan tidak RELEVEN sama sekali utk dibuktikan dari sudut tata cara mana sekalipun. Itu hanyalah sekadar berlandaskan PERSEPSI tanpa BUKTI. Harap rakyat semakin RASIONAL dlm penilaian'.

Fakta jumlah ini DRASTIK MENURUN DISEBABKAN banyak faktor diantaranya yg PALING memberi impak adalah FAKTOR KETIDAK SEFAHAMAN dalam pakatan AHZAB mereka itu sendiri. Dan ini jelas dibuktikan dengan sebilangan besar pemimpin2 mereka yg berpecah sendiri dan pergi meningalkan parti itu satu demi satu malah RELA menjadi penentang kerana mereka percaya mereka telah ditipu hidup2!

Persoalanya:
Dari sudut ALASAN apakah anda membuat perkiraan tentang himpunan dan sokongan rakyat negara ini?? Kerana jika selagi kita berfikir secara LOGIK AKAL...kita pasti tidak akan mampu menipu'. Jauh Sudu Dari Kuah".

Harapan saya,
Marilah kita sama2 berdoa agar orang2 yg MUSKIL dan berberapa ULAMAK yg masih berada disitu duduk berbincang dlm kesepakatan dgn seluruh ulamak dinegara ini bagi membolehkan satu bentuk cadangan dlm perlaksanaan satu sistem perundangan Islam yg RELEVEN untuk diguna pakai berdasarkan SOSIOLOGY BUDAYA seluruh penduduk dinegara ini.

...kalau anda nak ngundi PAS jugak, silalah jika itu menjadi penilaian akhir anda...ASAL JANGAN PKR dan DAP yang dengan sengaja secara gelap dan terang menjadi ANASIR PROKSI PEROSAK KEMUSNAHAN UMAH DAN ISLAM di Tanah Tercinta Ini...!!!

'BERHUJAHLAH DENGAN DALIL, BERTIMBANGLAH DENGAN ADIL'.

-PT-
BEKAS PEJUANG B/A
1998-2008
wasalam..

No comments: