Sunday 27 April 2014

'CARA MELAKSANAKAN HUDUD DI-MALAYSIA'

              Bismilahirahmannirrohim dan Assalamualaikum...'

"CADANGAN CARA MELAKSANAKAN HUDUD DI MALAYSIA" -Bacalah!!

Ana fikir sama ada PAS atau UMNO SEOLAH2 tiada mengetahui soal TATA-CARA perlaksanaan Hukum Hudud di Negara ini. Kedua-dua parti SEAKAN berada dalam KE-KILAFAN tentang HAKIKAT Hudud di sebuah negara seperti Malaysia ini.

Realitinya kedua-dua PIHAK tidak menentang Hukum Hudud MALAH keduanya TURUT BERSETUJU bahawa Hukum Hudud datang dari Allah dan kita hendaklah melaksanakan undang-undang hudud tetapi menurut Tun Mahathir kita hendaklah melaksanakan dengan ADIL kepada orang Islam WAIMA yang BUKAN Islam.

Biar Ana beritahu anta dan sesiapa jua yang membaca artikel ini bahawa semua perintah Al-Quran datang dari Allah bermaksud hanya orang yang mempunyai iman yang kuat akan TAAT kepada Allah (BERIMAN) dan bukan kepada mereka yang mempunyai iman yang LEMAH kepada Allah (ISLAM ATAS NAMA).

Ramai yang TELAH mengucap Dua Kalimah Syahadah, belum MENJAMIN menjadi BERIMAN atau MUSLIM. Ramai yang hanya mengucap Kalimah Mulia di mulut mereka TIDAK BERSERTA ke dalam hati. Hanya mereka yang mengucapkan Kalimah Mulia seiring hati LAYAK dipanggil beriman atau muslim atau mukmin.

Bagi mereka mengucap Kalimah Mulia di mulut dan TIDAK BERSERTAKAN KEIHKLASAN niat hati,mereka hanya BERKATEGORI telah memeluk Islam atau masuk Islam. WALHAL sebenarnya mereka BELUM TENTU Muslim atau Beriman atau Mukmin. Hanya Muslim atau Mukmin sahaja bersedia mentaati segala perintah Allah di dalam Quran. Hanya Allah yang Maha Esa sahaja boleh MENZAHIRKAN Kalimah Mulia kedalam hati kita dan Allah akan masukkan apabila Allah SUKA PADA KITA dan Allah hanya akan suka apabila kita mentaati segala perintahnya bermula dengan perintah pertama dari Allah.

Apakah PERINTAH PERTAMA dari Allah?

Perintah pertama dari Allah BERERTI seseorang mestilah mengucap dan menunaikan hak dua kalimah syahadah. Apakah DEFINASI yang dimaksudkan dengan menunaikan hak dua kalimah syahadah? Mengajak KEBAIKAN dan mencegah KEMUNGKARAN dan mungkar terbesar yang dilakukan oleh manusia adalah mereka tidak mahu menerima kebenaran bahawa tiada tuhan melainkan Allah dan Nabi Muhammad pesuruh Allah. BAHKAN enggan mengajak kepada kebaikan dengan menunaikan (dakwah) untuk menerima dan mengucap dua Kalimah Syahadah.

Sebaliknya mungkar besar yang dilakukan oleh mereka yang telah mengucap dua kalimah syahadah pula adalah enggan menunaikan HAK sebenar dua kalimah syahadah dan mereka tidak mengerjakan solat yang wajib lima waktu,puasa,zakat dan haji. Malah MENIDAKKAN AMALAN kerja dakwah iaitu kesinambungan dari kerja-kerja yang Nabi TELAH ajarkan.

Secara umumnya ramai yang telah mengucapkan kalimah mulia di seluruh dunia tidak menunaikan hak kalimah mulia dan Allah murka waima zahirnya mereka telah mengucapkannya sejak AZALI, KERANA ternyata kalimah itu  sekadar TERBIT di mulut bukan di dasar hati. NATIJAHNYA bagi mereka yang telah mengucap dua kalimah syahadah IRONINYA telah digelar orang Islam NAMUN bukan berstatus seorang Muslim@Mukmin yang BERIMAN'.

Ana YAKIN bagi mereka yang sekadar bergelar ARANG ISLAM tidak akan bersedia menerima hukuman hudud dan jika di beri PILIHAN, mereka akan memilih undang-undang SIVIL bukannya undang-undang HUDUD.
Kita boleh melaksanakan Hukum Hudud di Malaysia dengan memberi penjenayah@PESALAH pilihan untuk memilih sama-ada Hukum Hudud atau Hukum Sivil. Hukum Hudud akan menjadi pilihan DIDUNIA bagi orang2 yg BERIMAN atau MUSLIM agar mereka TERLEPAS hukuman di Akhirat kelak'.Bagi orang Islam dan bukan Islam yg TIDAK BERIMAN sudah tentu akan memilih hukum sivil kerana mereka tidak takutkan Allah dan hukuman di akhirat.

Di Malaysia SEWAJARNYA diadakan dua kategori mahkamah yang menjalankan Hudud dan Sivil @ mahkamah Syariah yang ada sekarang DIPERLUASKAN bidang kuasanya.Manakala penjenayah perlu di beri pilihan sama ada untuk di adili di Mahkmah Sivil atau Mahkamah Hudud. Bahawasanya dengan JELAS telah dinyatakan TIADA PAKSAAN DALAM ISLAM'.

HAKIKATNYA kerajaan juga tidak mampu memaksa rakyat untuk menjadi Muslim atau mentaati perintah Allah. Kerajaan@ sebagai pemimpin Islam perlu memberi GALAKKAN agar majoriti rakyat mendapat HAK kefahaman tentang Islam dan mentaati perintah Allah lantas dalam masa yg sama WAJAR menyediakan suatu sistem @ PRASARANA demi menggalakkan rakyat memeluk Islam dan mentaati perintah Allah. Islam menggalakkan keadilan dan Allah tidak akan membebankan perintah-Nya untuk di taati sekiranya kita tidak mampu menanggungnya.

Allah telah memberikan kita Perintah Pertama dan sekiranya ummat Islam taat pada Perintah Pertama tersebut di-ikuti pula dengan perintah2 seterusnya sudah pasti kita akan diberikan ke-imanan yg kukuh supaya mampu dicontohi oleh golongan NON MUSLIM.
Apabila rangkuman dari golongan2 tersebut telah berjaya diberi KEFAHAMAN tentang KEINDAHAN AJARAN ISLAM, mereka akan bersedia untuk di adili di Mahkamah yang menjalankan HUKUM ALLAH bukan Mahkamah Sivil. Orang2 yg BERIMAN pasti akan TAKUT dan TAAT pada SEGALA perintah Allah bagi mengelak dari mendapat hukuman di akhirat.

P/s:
PERSOALAN KELAK,adakah Haji Hadi, Tuan Guru Nik Aziz, Mat Sabu, Mustafa Ali dan semua ahli PAS@UMNO yang bersungguh-sungguh inginkan Undang-undang Hudud akan memilih Mahkamah yang melaksanakan Hukum Hudud sekiranya mereka terlibat dalam tuduhan jenayah? Disaat itu PASTI Allah akan TUNJUKKAN kepada kita semua apakah diri kita benar2 telah BERIMAN atau sekadar ISLAM DI MULUT semata-mata'.

Wallahua'lam bis'showab...

Yang Turut Terpesan,Terkhilaf Dan Berdosa.......
-Penembak Tepat Genuine @ (Aktivis Aman Islam).

No comments: