Friday 30 November 2012

APA PUN TAK BOLEH-HUDUD PAS.

Bila menjelang pilihan-raya je mesti puak-puak sinun akan mula tiupkan kembali isu "Hudud". Perkara itu seakan sudah menjadi suatu kemestian bagi puak-puak sinun. Ini mungkin kerana isu tersebut telah banyak mengaut keuntungan undi sebelum ini. Malangnya, walaupun sudah sekian lama puak sinun menjanjikan perlaksanaan dinegeri jajahannya dan telah mendapat perkenan sultanya sendiri, haram pun takdak! Walhal mereka layak untuk berbuat demikian disetiap negeri-negeri yang di perintahnya.

Ironi alasannya adalah seperti tidak mendapat sokongan majoriti "Majlis Perwakilan" (MP Parlimen) atau dengan alasan sukar kerana masih tidak berjaya memerintah Malaysia secara keseluruhan.  Besok bila dah dapat perintah Malaysia mungkin mereka akan kata sebab belum dapat perintah bumi pulak.  Kemudian sebab belum dapat perintah planet dan bintang-bintang pulak!!!

Ada-ada sahaja dalil-dalil mereka untuk menutup kelemahan sendiri.

3 comments:

Anonymous said...

sila komen...!

Anonymous said...

Asalamualaikum....sy Ahmad dari Kl, saya nak ucapkan tahniah kpd saudara kerana telah memberi banyak kesedaran tentang politik negara kpd sy...kini sy telah semakin faham dan sedar tentang permainan kotor pihak PR yg seringkali cuba mengalihkan isu dan kesilapan sendiri dgn mereka2 fitnah kpd pemerintah sedia ada...sy juga dapati begitu banyak sekali maklumat2 tentang pendedahan dari pengalaman saudara utk dijadikan penilaian dan bahan rujukan bg mereka2 yg baru2 berjinak dgn politik negara kita....apapun sekalung tahniah buat saudara PT...semoga Allah merahmati setiap keikhlasan perjuangan saudara PT....kini sy telah mengambil keputusan keluar dr PR setelah membaca Blog saudara...Jazakumullah!

Anonymous said...

tahniah saudara PT! Blog anda begitu bermanfaat sekali buat kami rakyat Msia yg keliru dgn permainan Pembangkang! Tahniah!!!