Saturday 12 January 2013

Ada Apa Sebenarnya Dengan Kita?


Mula2...dengar ceramah agama yg telah dipolimikkan...lepas tu mula berburuk sangka dgn pemimpin...lepas tu mula tuduh kerajaan dan penyokongnya tidak Islam, tidak adil,tidak demokrasi...lepas tu dah berkumpul ramai2 mulalah jadi semakin TA'ASUB.

Kemudian semakin hari semakin binggung dan tak sedar sebenarnya diri telah diPERALAT oleh pihak2 yg berkempentingan politik dan pribadi semata2....!

Lantas mulalah ber-subahat dlm ber-sepakat mencari jalan bagaimana memungkinkan satu MUSLIHAT bagi mendapatkan gambaran yang kerajaan itu ZHOLIM'.

Maka'nya dengan episod sebeginilah cara mudah bagi mereka menarik perhatian rakyat marhain yg berada dipersimpangan antara ideology tulen dan palsu.

Antara cara dan muslihat mereka bagi menCIPTAkan gambaran kezaliman adalah dengan:

1-Menganjurkan sesuatu perhimpunan yg kononnya kebebasan berdemokrasi dan hak asasi kemanusia'an.
2-Merancang dan mencetuskan huru-rara dan rusuhan lantas menuduh kononnya sabotaj dari pihak kerajaan.
3-Merakam dan menyiarkan diinternet serta media cetak, kononnya Rakyat Malaysia menolak keganasan dan kezaliman yang dilakukan oleh pemerintah.

Itulah antara adengan2 dan pengalaman ketika saya pernah menjadi seorang Aktivis Pembangkang suatu ketika dahulu...namun kini setelah saya renung2 kembali, itulah sebenarnya yang membuatkan saya begitu kuat sekali untuk kembali berjuang menegakkan yang HAK dan KEBENARAN".

Saudara,

Jangan dibuang air tempayan... 
saat mendengar guruh dilangit...
indah kabar dari rupa...
indah rupa dari gambar..
gambar berubah bila dilakar...

            -Penembak Tepat 1-
(Bekas Aktivis Pembangkang 1998-2008).

No comments: