Thursday 6 December 2012

APA YG PENING2 SANGAT NI? ALLAH KAN DAH BAGI KITA AKAL???

Mengikut pandangan saya diantara pertuduhan demi pertuduhan yang paling mudah untuk diBUKTIkan bg membongkar pembohongan DSAi adalah dengan cara:- (D.N.A) jer.....

-Seluruh rakyat harus bersatu hati bagi menDESAK DSAi melakukan DNA keatas tuduhan hubungan sulit DSAi kepada isteri Timbalannya(Azmin Ali) sehingga wanita itu telah melahirkan seorang anak perempuan seperti yg telah didakwa. "BERANI KERANA BENAR TAKUT KERANA PENGECUT".
Allahualam...!

-Seluruh Rakyat juga harus berSATU-HATI bagi mendesak DSAi melakukan ujian POLIGRAFI yg seperti mana kita ketahui pembuktian ketepatannya menjangkau sehingga 90%. Dan teknik ini telah diguna pakai oleh beberapa negara maju seperti USA. Ini bagi membuktikan penafiannya bg kes2 seperti- DNA,LIWAT,VIDEO SEKS/JAM OMEGA dan tuduhan FITNAH jahat DSAi terhadap DS Najib dalam isu ALTANTUYA,KAPAL SELAM,CINCIN 24JUTA dan pelbagai2 lagi tuduhan liar dan tak berasas kepada DS Najib dan Datin Sri Rosmah Mansor.

-Bagi mendapat KEADILAN dalam kita mencari KAEDAH dan SOLUSI sesuatu kebenaran, kita juga wajar turut mendesak pihak kedua seperti DS Najib turut menjalani kaedah dan pembuktian yg sama...
Itu baru "BERANI KERANA BENAR,GELISAH KERANA SALAH"! Allahualam...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Akhir Kata Dari Saya...............................

Nathijahnya,
Rakyat tak usah telalu cepat: MELATAH,GELISAH,TAKUT,TAKSUF,FANATIK,PANIK,BAHALOL dan terlalu MUDAH DIBOHONGI! Mengapa kita sebagai rakyat terlalu berEMOSI dan saling BERCAKARAN sesama sendiri SEDANGKAN kuasa memilih ada diTANGAN kita semua...walhal kenyataannya tiada sesiapa pun diantara kita yg lebih mengetahui apa sebenarnya yg berlaku selain ALLAH SUBHANAWATA ALA...Mengapa tidak kita serahkan segalanya kepada Allah sahaja dgn dimulai dari sikap kita agar saling SABAR ,BERFIKIR SECARA RASIONAL dan BERSATU DALAM SATU JEMAAH ISLAM...dengan cara lebih bersikap BERBAIK SANGKA BERLAPANG DADA...dengan cara BERSATU SUARA dalam MENANGANI segala permasalahan dalam bentuk seperti yg telah saya cadangkan diatas...??????

ULASAN,
SIAPA YANG LEBIH ISLAM dan SIAPA YANG lebih KAFIR bukanlah sesuatu yg bijak utk diperDEBATkan bg seseorang Islam yg waras dan sayangkan bangsanya...hujah saya adalah setelah seseorang mengucapkan 2 KALIMAH SYAHADAH tiada siapa yg berhak untuk mengkafirkan diri seseorang itu atau pihak Islam yg lain...
DALILnya adalah seperti berikut:-

5 RUKUN ISLAM

1. Mengucap dua kalimah syahadah.
2. Mendirikan solat.
3. Menunaikan zakat.
4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

6 RUKUN IMAN

1. Beriman dengan Allah subhanahu wa taala.
2. Beriman dengan para malaikat.
3. Beriman dengan kitab-kitab suci.
4. Beriman dengan para Rasul.
5. Beriman dengan Hari Akhirat.
6. Beriman dengan Qada' dan Qadar.

*"ISLAM ITU ADALAH MUDAH BAGI YANG MUDAH MEMAHAMI"
dan ISLAM ITU AKAN MENJADI SUSAH BAGI MEREKA YG SALING MUDAH MEMBENCI"
KERANA SELEPAS KITA DIWAJIBKAN TAAT DGN ALLAH KITA JUGA DIMINTA TAAT DGN ULUL AMRI.

*"HABLUM MINAULAH HABLUM MINANNAS"
(HUBUNGAN DGN ALLAH DAN HUBUNGAN SESAMA MANUSIA).

*3 HARI DIANTARA KITA UMAT ISLAM BERMUSUHAN DGN HANYA TIDAK MENEGUR SAPA MAKA BUKANLAH DIKALANGAN UMATKU KATA NABI! DAN NABI TELAH MENJAMIN SEMUA UMATNYA KESYURGA KECUALI YANG TIDAK MAHU ATAU YG BUKAN GOLONGAN YG TELAH DIAKUINYA.......................................Subhanallah...!!!

Yang Cuba Berdakwah Sesama Saudaranya Dan Dirinya Sendiri
-http://penembaktepat1.blogspot.com/-
(Bekas Aktivis Pembangkang 1998-2008).

P/s- Anda blh setuju utk tidak setuju asalkan jgn mencarut dan merapu! KLU SALAH BOLEH SAMAN!! Klu setuju ayuh kita mulakan....SIMPLE kan...??? Wasalam..................................!

Bila dia dah sumpah, kita serahkan je pada Allah...
Bila dia dah buat ujian DNA kita serah pada hakim...

Barulah kita boleh nilai keBENARan!
Kan ada CARAnya...kenapalah bingai sgt!
Kenapalah TAKSUF sgt dgn manusia?
Kenapa mesti nak DENGAR sebelah pihak jer?

Kan ISLAM dah bg tahu- "DIANTARA 2 MUDHORAT PILIHLAH YG MANA LEBIH RINGAN TIMBANGANYA" semua org pun ada salah..."SETIAP BANI ADAM PASTI BERDOSA".................so???

(agak2 dah boleh faham ke belum...??? )ATau!? SENGAJA BUAT2 TAK FAHAM!?

1 comment:

Anonymous said...

syabas bro..
tapi masih ramai yg sokong DSAI kt luar sane..
semoga mereka semua sedar..