Thursday 6 December 2012

KENAPA DIA TAKUT BERMUBAHALAH?



*BERANI KERANA BENARKAH JIKA DSAi TAKUT UNTUK:-

1-BERSUMPAH MUBAHALAH demi membuktikan dirinya tidak melakukan tuduhan tersebut?

-Sekurang2nya demi menutupi aib dan maruah ANAK dan ISTERI beliau...
-Sekurang2nya demi membuktikan pada MASYARAKAT dan penyokong2nya...
-Tahukah anda kenapa beliau TAKUT utk bersumpah?
-Tahukah anda kenapa beliau sering mengunakan nama Dr Yusof Al Qardawi sebagai ALASAN?

BAIKLAH!
Jika anda benar IKHLAS ingin mengetahui kenapa!? saya akan cuba menghuraikan satu persatu DALIL dan HUJAH dari sudut pandangan dan kajian saya pula............................."PERHATI DAN TELITI"!!!

Pertama-Isu Sumpah Muhabalah.
-Mengikut pandangan berberapa org USTADZ(bukan ULAMAK POLITIK) yg saya kenali dan juga  pemahaman dari penelitian saya dari rujukan berberapa DALIL dan NAS tafsiran dari surah kitabullah juga kitab dari( Al-Bukhari  dalam SAHIHnya HADITH no:3444 KITAB AHADITS AL-ANBIYA").

 "BARANG SIAPA YANG MELAKUKAN, SETELAH DIANTARANYA SALING BERMUHABALAH,DALAM MASA 100 HARI ALLAH AKAN MENUNJUKAN KEBENARANYA". .............................................................................Allahualam...!

P/s-(http://mindaikhwan.blogspot.com/2011/05/renungan-taqwa-apa-maksud-sumpah.html) dan(http://hafizfirdaus.com/content/view/162/80/).

KEDUA-Isu LIWAT dan Isu Pandangan Dr Yusof A.Q.
-Mengenai hujah dan alasan DSAi tentang pandangan dan nasihat alim ulamak seperti DR YUSOF AL-QARDAWI adalah kerana disaat DSAi dan YB Zulkifli Nordin menemui ulamak tersebut, Yb Zul tidak menerangkan cerita yg sebenar berlaku disebalik tabir apa dan siapa itu saudara Saiful Bukhari..seperti (Yb Zul tidak memberitahu cerita sebenar bahawa  mangsa liwat adalah setia usaha sulit DSAi sendiri).
-Dan semasa DSAi masih berada dlm kerajaan(UMNO) sememangnya DSAi dan Dr Yusof Al-Qardawi  telah saling mengenali. Dan melalui kesempatan ini DSAi telah cuba mempengaruhi Dr Yusof A.Q supaya mempercayai segala dakwaan beliau tanpa menceritakan keadaan yg sebenar). Allahualam...!

-Namun Allah itu maha kaya, setelah berberapa rentetan peristiwa yg berlaku seperti pernerangan dan penjernihan yg telah dilakukan kembali oleh Yb Zulkifli Nordin, Dr Yusof Al-Qardawi telah menyedari akan kekilafan pandangan beliau terhadap kepimpinan Islam negara ini dgn perutusan sepucuk surat sokongan kembali terhadap DS Najib dan pemerintah sedia ada saat ini..................... Alhamdulillah...!         ("YANG BATIL PASTI MENENGELAMKAN YANG JAHIL").

P/s-(http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20121022/dn_02/Surat-Yusuf-Qaradawi-buat-Anwar-tertekan) dan (http://www.anwaraidc.com/?p=28243).

Yang Cuba Berdawah Sesama Saudaranya Dan Dirinya Sendiri
         -http://penembaktepat1.blogspot.com/-
         (Bekas Aktivis Pembangkan 1998-2008).





1 comment:

sangkakala said...

salam tuan..tolong link kan blog saya dalam blog tuan nanti..supaya dapat sama sama kita berkongsi pandangan.. http://sangkakalajari9.blogspot.com